fbpx
משלוח חינם בקנייה מעל 299 ש"ח
משלוח חינם בקנייה מעל 299 ש"ח
משלוח חינם בקנייה מעל 299 ש"ח
Previous slide
Next slide

⚪ משלוח חינם ברכישה מעל 299 ש”ח! ⚪

סדר לפסח: מדריך לסידור וניקוי הבית לקראת פסח

לקראת פסח הכנו לכם מדריך מיוחד לסידור וניקוי הבית. אז אם עוד לא התחלתם בניקיונות, להלן המלצתנו. בפסח הקרוב, טרם ניקוי הבית, מומלץ לוודא שיש ברשותכם:

  1. כפפות רב פעמיות – כפפות רב פעמיות הן גדולות וארוכות יותר, ומכסות את הידיים היטב. הן מגינות על הידיים ביעילות רבה יותר מכפפות חד פעמיות.
  2. קרם ידיים – יש להשתמש בקרם ידיים לעיתים תכופות, משום שהחום והלחות של הכפפות וחומרי הניקוי מייבשים את שכבת המגן של העור ופוגעים בה. תפוח טכנולוגיות פיתחה קרם ידיים המכיל שעוות דבורים המגן על העור מאובדן לחות ומיובש. שימוש יומיומי יעניק לעור את ההגנה הדרושה.
  3. קרם רגליים – עמידה ממושכת על הרגליים ומגע עם חומרי ניקוי עלולים לפגוע בלחות הטבעיות של עור הרגליים. מריחה של קרם לחות המכיל שעוות דבורים תעניק לעור את הלחות הדרושה לו.

סדר לפסח: מדריך לסידור וניקוי הבית לקראת פסח

פסח זהו הזמן בשנה המיועד לסדר ולניקיון ולהתחדשות בבית. בין אם אתם מנקים את הבית מכל גרגר חמץ ובין שאתם מפנים ממנו חפצים ישנים, העבודה הרבה שלפניה אתם ניצבים מעלה את מפלס המתח אצל רובנו. אך אל דאגה, הכנו לכם תוכנית מסודרת לסידור הבית. אם תתמידו בה תוכלו להעביר את הזמן לקראת החג ברוגע וללא לחץ.

אין צורך לקחת ימי חופשה או לוותר על ימי שישי לטובת העניין. כל מה שצריך זה רק להוסיף מטלה אחת ליום בהתאם לטבלה שתכינו מראש. חלוקה הגיונית תעמיס עוד כחצי שעה בכל יום, וזה דבר שבהחלט אפשר לעמוד בו.

ויתורים: אפשר גם לוותר קצת. שום דבר לא יקרה אם התריסים לא יבריקו. וגם אם לא תספיקו לעבור על כל הארונות – לא נורא, אפשר גם אחרי החג. בסופו של דבר חשוב מאוד בתוך כל פרויקט פסח הזה לשמור על הרוגע והשקט הנפשי.

הכנת תוכנית פעולה

הכנת תוכנית עבודה מסודרת וחלוקת הבית לאזורים: כמו בכל דבר, גם בסידור וניקיון הבית חשוב להכין טבלה מפורטת של כל המטלות הנדרשות: חדרי הבית, מה צריך לנקות בכל אחד מהם ומתי המועד המדויק לביצוע כל מטלה. פשוט קחו לוח שנה וכתבו מה עליכם לעשות בכל יום בשבועות לפני החג. ריכזנו לפניכם את רשימת המטלות:

מטבח

  1. מזווה, מקפיא ומקרר – עברו על תכולת המזווה, המקרר ובעיקר המקפיא, ורכזו מוצרי חמץ שכדאי לאכול ולחסל בשבועות הקרובים.
  2. הורידו את החמץ מרשימת הקניות. אל תקנו עד פסח שום דבר מאכל שאיננו נחוץ או שלא ייאכל עד פסח. לא כדאי להתפתות למבצעים הרבים ברשתות, שגם הן מעדיפות לחסל את החמץ: ופלים, פסטה, קמח, דגני בוקר, דברי מאפה, חטיפים וכיוצא בזה.
  3. תאים שכבר רוקנו ונוקו מהמקפיא ומהמקרר – השאירו אותם נקיים מחמץ.
  4. כדאי להרגיל את בני הבית לאכול רק במטבח או בפינת האוכל בכל ימות השנה. לקראת פסח, בעיקר לאחר שחלקים מסוימים בבית כבר נטולי חמץ, ההרגל הזה רצוי במיוחד. אכלו את הארוחות רק במטבח אם זה אפשרי, או הגדירו טריטוריית חמץ ואכלו בה עד ערב החג.

ניקוי יסודי של המטבח

זה הזמן לנקות את החפצים הכבדים במטבח: תנור, מקרר, מדיח, מיקרוגל, מתקן מים, מכונת קפה וכדומה. יש לנקות היטב גם אותם וגם מאחוריהם. גם את השיש נקו היטב במים חמים.

ארונות בגדים

  1. לפחות פעם בשנה כדאי לעבור על כל ארון הבגדים ולבדוק אילו בגדים אתם כבר לא לובשים. אין טעם להחזיק בגדים שנקשרתם אליהם רגשית אבל אתם לא משתמשים בהם כבר תקופה ארוכה.
  2. הכינו שקית או ארגז והשליכו לתוכו כל מה שכבר לא בשימוש. לאחר מכן תרמו את הבגדים או העבירו לחברים ומשפחה. אותו הדבר עשו עם ארון או מגירת הנעליים.
    לאחר שהארון התפנה, נקו אותו עם מטלית ותראו איך הוא נראה הרבה יותר טוב כשהוא פחות עמוס.
  3. כעת אפשר לסדר את ארון הבגדים ביעילות: את הבגדים שבשימוש יומיומי מקמו בחלקו הנגיש של הארון, ואת הבגדים שבשימוש מועט בחלקו האחורי או שמחוץ להישג יד. כך הארון יישאר מסודר לאורך זמן.

ספריות וצעצועים

  1. סידור מחדש של הצעצועים והספרים חייב להביא בחשבון את הנגישות של החפצים לילד. על משחקים שירצה לקחת בעצמו ולשחק לבד להיות בגובה נגיש לו, אך צעצועים כבדים או שנדרש משחק בסיוע של ההורה אפשר לשים במקום גבוה יותר או מאחור. כך או כך, יש להוציא את כל הצעצועים והספרים מהמדפים, ולנקות אותם. כל חפץ, ספר או משחק, יש לנקות ולסדר מחדש במקום.
  2. סידור חכם של הצעצועים לפי קטגוריות יכול למנוע אי סדר בהמשך. צעצועים קטנים, למשל, רצוי לארגן בתוך קופסא או מְכל פלסטיק. משחקים עם קופסא רצוי לסדר לפי קופסאות, למשל לגו, מכוניות וכד’. מומלץ לייחד מקום, מדף למשל, לספרים. לילדים קטנים קל יותר למצוא צעצוע בחדר מסודר, וכמובן כך קל יותר גם להחזירו למקום. תנו לילדים להיות שותפים לסידור מחדש, הדבר יקדם את שיתוף הפעולה שלהם בסידור הצעצועים בסוף השימוש.
  3. בובות בד של הקטנים (שאינן דורשות שימוש בסוללות) ניתן בדרך כלל להכניס למכונת הכביסה ולייבש בהתאם להוראות היצרן, וכך לשמור על מראה נקי, נוסף על הסדר והארגון.

תיקים וילקוטים

כדי לסדר תיקים וילקוטים יש קודם כול לרוקן אותם מכל התכולה, ומומלץ גם לכבס ולייבש אותם לפני האפסון. חשוב מאוד לא לשכוח תיקים עונתיים, כלומר תיקים בשימוש בחורף או בקיץ.

ניקוי הרכב

לאורך השנה חפצים רבים נזרקים ברכב לאחר שימוש חד פעמי, כך שלאורך זמן הרכב מכיל חפצים ללא שימוש. לכן אנו ממליצים לקחת קרטון ריק או שקית ולרוקנו מכל החפצים הקטנים שבו. לאחר מכן אפשר לשבת במזגן בבית, לנקות את החפצים החיוניים, לברור מחדש ולהחליט מה נשאר ומה עובר הלאה.

לגבי הניקוי הפנימי של הרכב, פעם בשנה מומלץ ללכת לניקוי מקצועי .

ספות ומזרנים

את הספות יש לנקות לפי הוראות היצרן, ויש לזכור לשאוב בחריצים הלא גלויים. מזרנים יש לאוורר ולהכות במקל כדי להוציא את האבק שהצטבר בהם.

חלונות ותריסים

את החלק הזה של ניקוי הבית תרשמי ביומן של הבן זוג, שייקח בו חלק. גם הוא צריך לקחת חלק בניקיון, זה מחזק את הקשר הזוגי.

ניקוי המחשב והמקלדת

המקלדת שלנו נחשבת לאחד החפצים המזוהמים ביותר בבית, שכן היא במגע ישיר עם הידיים שלנו. חשוב מאוד להפוך אותה ולנער ממנה אבק ושאר פירורים, ורק אחר כך לנקות אותה היטב בעזרת מטלית .

תיוק ניירת

סידור הניירת של הבית בקלסרים מסודרים מאפשר גישה קלה לכל מסמך בשעת הצורך. קנו קלסרים עם חוצצים ותייקו את מה שחשוב. מה שלא חשוב, זה הזמן להשליך לפח.

יום לפני ערב החג הוא המועד האחרון לאכילת חמץ באזור המוגדר בבית. לאחר מכן, הגיע הזמן לניקיון הסופי של הבית. שטיפת רצפות, אבק, שטיחים וכדומה. כעת אפשר לנקות ולארגן כפי שאתם נוהגים בכל שבוע, שהרי כל הבית כבר מוכן ומזומן.

מקווים שעזרנו להתארגן כמו שצריך לקראת החג, ושיהיה חג שמח!

אם ברצונכם להתחדש במוצרים חדשים או לתת מתנות חג למשפחה ולחברים, היכנסו למארז פסח המיוחד שהכנו עבורכם וקנו את המתנה המושלמת. לחצו כאן לרכישה!

עגלת קניות0
There are no products in the cart!
דילוג לתוכן