למידע נוסף:
1-700-70-74-78

הנקה הגברת חלב אם

מה מותר ומה אסור בהנקה? האם אפשר להתחיל דיאטה כאשר מניקים? מותר לשתות קפה בהנקה? 

ריכזנו את כל התשובות על ההנקה – הפעם מהזוית התזונתית

גוף האישה מופלא והוא יודע לייצור תרכובת חלב וכמות לפי צרכיו וגילו של התינוק. יתרה מזאת הקשר בין ההנקה לתינוק, הוא אף מיסטי במעט, שכן לעיתים אף תחושי דגדוג בפטמות שניה לפני שהוא יבכה. למעשה תהליך ייצור החלב פועל על עיקרון של ביקוש והיצע. ככל שהתינוק ינוק יותר כך נוצר יותר חלב. ההנקה על פי צורכי התינוק תביא בעקבותיה ייצור חלב בכמות ובתדירות הדרושה לתינוקך.

מאכלים שצריך להמעיט או לא לצרוך כלל בהנקה ?

מאכלים המכילים סוכר לבן עתיר קלוריות ומזונות מעובדים, מלח ושומן טרנס (מאפים) מיצים ממותקים ובשר מעובד. אינם מומלצים בזמן ההנקה, שכן מזונות אלה מעניקים תחושת שובע, ללא הזנה אמיתית לגופך ולהעשרת החלב.

קפאין – מומלץ לצרוך במינון מוגבל, עד 300 גרם ליום (כוס קפה מכיל 100 גרם קפאין).

אלכוהול – צריכת אלכוהול בזמן ההנקה אינה מומלצת כלל, אף אסורה. שכן האלכוהול עובר מהר אל מחזור הדם ומדכא את ריפלקס שחרור החלב. עבור התינוק אלכוהול עלול לגרום לישנוניות מוגברת ובטווח הארוך לפגיעה בהתפתחות המוטורית.

ממתיקים מלאכותיים – השפעותיהם של ממתיקים אלו אינה ידועה לכן מומלץ להמנע ככל הניתן.

מאכלים הגורמים לגזים colic בקרב תינוקות – 20%-30% מהתינוקות יסבלו מגזים, ללא קשר למזון שאת צורכת. מחקרים רבים שנעשו בנושא לא מצאו קשר בין המזון שהאם אוכלת לבין תופעת הגזים. הקשר כנראה קשור לבשלות מערכת העיכול.

האם יש לי מספיק חלב? האם התינוק מקבל את כל מה שהוא צריך מהחלב שלי?

כמות החלב מושפעת מכמות ההנקה, לכן חשוב להניק כמה שיותר, לשאוב כמה שיותר עוד בימי ההנקה הראשונים. הגירוי המוחי ליצירת החלב נוצר הן מפעולת מציצתו של התינוק, והן מהרגשתה של האם שגם היא תורמת להפרשת החלב. עצם הרצון והמחשבה על הנקה, בכיו של התינוק, יכולים לעורר הפרשת חלב. לכן האמיני בעצמך, גופך הוא מופלא ומסוגל לייצר לתינוקך בדיוק את המזון שהוא זקוקו לו.

האם ההנקה יכולה לגרום למחסור בסידן ?

כאשר הגוף נתקל במחסור ברכיב מתזונת האם, הוא יקח את הרכיב מגופה של האישה. למשל כאשר הגוף יתקל במחסור בסידן הוא יקח את הסידן מגופה של האישה. לכן חשוב לצרוך לפחות 1000 מ"ג סידן המצוי במאכלים כגון: עלים ירוקים, טחינה וזרעים ואגוזים, ירקות ופירות.

האם ההנקה יכולה לגרום למחסור בברזל?

בהמלצת רופא הנשים, חייב ליטול כמוסות ברזל כ-6 שבועות לאחר הלידה, על מנת למנוע מחסור חיוני לתינוק ולאם. אנו בתפוח ממליצים על נטילת תמצית צמחים טבעית (Tinktura) לא רק מגבירה את חלב האם, אלא גם מחזקת את היולדת. תמצית הצמחים מאמי בסט מכילה תמצית עלי סרפד, ורבנה, שוש קירח ואניס המחזקים את מערכת כלי הדם, הכבד של האישה ומגבירים את תצורכת החלב. אנו בתפוח מאמינים שאישה חזקה מייצרת חלב עשיר ובריא לתינוק.

כיצד מתמודדים עם רעב בהנקה?

כל אם מכירה את תחושת הרעב בסיום ההנקה. הורמון בשם פרולקטין אשר אחראי לתחושת הרעב וחיוני מאוד ליצור החלב. רמת ההרמון גבוהה יותר בשלושת החודשים הראשונים לאחר הלידה, ולאחר מכן התאבון פוחת.
הדרך הטובה ביותר להתמודד עם תחושת הרעב הוא אכילה של ארוחות מסודרת ועשירות בירקות, קטניות ופירות. הכיני לעצמך צלחת של פירות יבשים, אגוזים, שקדים בכל פעם שאת מניקה וכוס מים. נישנוש ושתייה בעת ההנקה ולאחריה תמתן את תחושת הרעב. למקרים של רעב בלתי נשלט, ניתן לאכול ארוחות קטנות יותר הפרוסות לאורך כל היום.

האם אפשר להתחיל בדיאטה כאשר מניקים?

חשוב מאוד להקפיד על תזונה מאוזנת ועשירה בעת ההנקה. מומלץ לצרוך מ1500 קלוריות עד 1800 קלוריות . מתחת לכמות זו, תרכובת החלב עלולה להפגע. מספיק שתמנעי ממזונות מעובדים ומזונות העתירים במלח וסוכר לבן עם ההנקה ביחד כבר תחושי בהבדל משמעותי.

תהיה סובלנית, תני לגוף שלך את הזמן לחזור לעצמו בקצב הדרוש לך ולתינוקך. הרגעים האלה הם יקרים מפז ולא יחזרו שוב. תהני מהרגע המופלא הזה.

צור קשר

דילוג לתוכן