⚪ משלוח חינם ברכישה מעל 299 ש”ח! ⚪

הם זכו לכינוי ידידותי בדומה לצבא הלוחם למען החופש, אך למעשה מדובר ב אטומים ומולקולות המתנהגים באופן בלתי יציב בשל חוסר באלקטרון היוצר אי-זוגיות במעטפת התא. אלה מתנהגים באופן בעייתי ו”חוטפים” אלקטרון פנוי הנקרה בדרכם ועלולים לגזול אלקטרון חיוני אחר ולפגוע בכך רקמות התא בתהליך הנקרא חמצון. הרדיקל נולד לחופש?!

ממש לא! “צבא” שלם של רכיבים אנטי-אוקסידנטים בתעשיית הקוסמטיקה פועל ללכוד את הפורעים החופשיים. לפניכם כל מה שצריך לדעת על אנטי אוקסידנטים וחשיבותם לעור הפנים.

גופנו מיצר אנטי אוקסידנטים לנטרול הרדיקלים החופשיים, אך עם הגיל רמות נוגדי החמצון יורדות באופן משמעותי. ההערכה היא שבגיל 40 רמת נוגדי החמצון שלנו היא כ50% ובגיל 60-70 היא יורדת לכ5%-10%. הרדיקלים ויטמינים אנטי-אוקסידנטים שהינם למעשה תרכובת המסייעת לנקות את תוצרי הלוואי המזיקים הנוצרים בהליכי החמצון בגוף באמצעות נטרול מולקולות הנקראות רדיקאלים חופשיים.

על-מנת להבין את תרומתם הגדולה של האנטי אוקסידנטים, יש להבין קודם לכן את המשמעות הפיזיולוגית של הליכי החמצון המתרחשים באמצעות תהליך הנשימה היומיומי. תהליך הנשימה, מחדיר לגופינו חמצן יחד עם גורמי זיהום נוספים, המייצרים רדיקאלים חופשיים מחמצנים. הרדיקלים החופשיים הנן מולקולות של חמצן בעלי מספר אי זוגי של אלקטרונים, השואפים “לגנוב” אלקטרונים ממולקולות ותאים חיוניים בתהליך בניית הרקמות השונות בגוף ובכך, יוצרים הרס במערכות ביולוגיות . הרס זה מביא לחוסר איזון בגוף, לחשיפת תאים לפגיעה, להזדקנות מואצת ולירידה ביכולתם התפקודית של התאים. חומרים נוגדי חמצון הם חשובים במיוחד לגוף (והעור הוא האיבר הגדול ביותר בגוף).

בצעירותנו העור שלנו עמוס חומרים נוגדי חמצון שבאופן טבעי מגנים על העור שלנו מהסביבה המציעה קרינה סלולארית, חור באוזון, תזונה לקויה וזיהום אוויר. גורמים נוספים הם גיל המעבר, מחלות, לחצים סביבתיים ושימוש במוצרי טיפוח לא יעילים. כתוצאה מכך העור שלנו מאבד את היכולת לייצר חומרים נוגדי חמצון הגורם להזדקנות מואצת של העור, האטה ביכולת העור ולהרס הקולגן.
הטיפול בתכשירים נוגדי חמצון לא יגרום לנו להיראות בעשרות שנים צעירים יותר. הטענות המיוחסות למרכיבים הנפלאים הללו הן לעתים קרובות יותר מאשר הבטחות. למעשה, ייתכן שלא נראה הרבה הבדל בטווח המיידי אבל זה אינו פוסל את האפשרות כי חומרים נוגדי חמצון אינם באמת עוזרים לעור שלך. קיימים מחקרים `שונים המוכיחים כי חומרים נוגדי חמצון יכולים לשפר את תפקוד התא, להגדיל את ייצור הקולגן, לשפר את הגמישות, ליצור תאים בריאים יותר, צעירים יותר ולהפחית את נזקי שמש, אבל השיפור הוא בוודאי אינו מיידי.. מספר חומרים נוגדי חמצון שיכולים להופיע במוצר לטיפול בעור הוא כמעט בלתי מוגבל. השימושיים ביותר הינם חומצת אלפא ליפואית, בטא גלוקן, קואנזים Q10, תמצית זרעי ענבים, תה ירוק, סטרולים סויה, סופראוקסיד דיסמוטאז, ויטמין C- (palmitate ascorbyl -palmitate ascorbyl -מגנזיום, ויטמין- E אלפא טוקופרול,- tocotrienols) רימון, curcurmin, – כורכום, וכן הלאה .

גם ויטמין C ידוע כאנט אוקסידנט עוצמתי. הוא נמצא לרוב בפירות, בעיקר בהדרים, ובירקות. הפעילות הביוכימית של ויטמין C מיוחסת ליכולתו רבת העוצמה להאט ולעכב תהליכי התחמצנות, ובכך הופכת אותו לאנטי האוקסידנט החזק ביותר. אותו C משמש כיום רכיב מוביל בתעשיית הקוסמטיקה.

ישראל הפכה בשנים האחרונות לספקית עיקרית של ויטמין A בעולם .

ידוע למשל כי הגזר הוא הירק המכיל את הכמות הגדולה ביותר של בטא קרוטן (ויטמין A). לאחרונה, נמצא כי לאצת הדונליאלה הגדלה בים המלח, כמות גדולה פי 900 מזו של הגזר. הדונליאלה היא האורגניזם היחיד שיכול לגדול ולהתפתח בסביבה קשה כמו ים המלח. הסתגלותה של האצה לריכוזיות מליחות כל כך גבוהה הביאה לכך שהיא עצמה בעלת ריכוזים גבוהים של מינראלים ואוליגו. בימים בוערים במיוחד בהם הטמפרטורה לוהטת באזור ים המלח ניתן לראות על פני המים כתמים חומים-כתומים. הדונליאלה פולטת ריכוזיות גבוהה של בטא קרוטן אותו חומר כתום, על מנת למגן עצמה משרפה ואידוי.

היא כבר הוכיחה יעילות רבה בעיכוב ועצירה של תהליכים הרסניים עקב חשיפה לקרינה רדיואקטיבית. בנוסף, האצה יעילה ביותר לטיפולי עור שונים הודות לכושר חדירתה ופעילות האנטי-אוקסידנטית רבת העוצמה אותה היא מבצעת ונמצאת כיום גם בתכשירים קוסמטים. ויטמין E (טוקופרול) הוא תבנית כללית לטוקופרולים שונים (אלפא, בטא, גמא, דלתא). הטוקופרול המצוי ביותר בגוף האדם הוא אלפא, אשר מהווה אנטי-אוקסידנט מסיס שמן עיקרי להגנת ה-L.D.L (“הכולסטרול הטוב”) מפני סכנת ההתחמצנות ע”י רדיקאלים חופשיים. ויטמין E מגן בעיקר על הממבראנה של התא עקב היותו מסיס שמן.

למרות כי קיימים לאנטי אוקסידנטים יכולת גדולה כדי להקטין נזקי רדיקלים חופשיים, זה אירוני שהם חולקים חולשה משותפת – הם בעצם מאבדים את יעילותם כאשר נחשפים שוב ושוב לאוויר (חמצן) ואור שמש, בעיה זו, מחייבת קרם לחות בעל רכבי אנטי אוקסידנט, ארוז בצנצנת או מיכל אטום לקרני אור. במידה ולא יעשה כך הוא צפוי לאבד את יתרון נוגד חמצון שלו בתוך שבועות (או ימים, תלוי בנוסחא) לאחר שהוא נפתח.

חשוב מאוד לקבוע גם תכנית תזונתית נכונה, העשויה למנוע ולהקל על מצבים בריאותיים שונים פצעי בגרות מחלות עור הזדקנות העור וכו. תכנית תזונתית הבנוייה על כמות שומנים נמוכה (כ-40 גר` ביום), כמות סיבים גבוהה (כ-25-30 גר` ביום) וזו אשר תהיה מועשרת באנטי-אוקסידנטים, תספק את הבסיס שעליו ניתן יהיה להוסיף ולשלב על-מנת לטפל בבעיות נקודתיות כולל בעיות עור שונות.
שילובים נכונים של תזונה ושימוש בתכשירים נכונים ויעילים תורמים באופן ניכר לשיפור באיכות ותוחלת החיים ובריאות העור.

ד”ר קובי שמיר
מומחה לרפואה סינית ורוקחות קוסמטית, טכנולוג ראשי בתפוח-טכנולוגיות

עגלת קניות0
There are no products in the cart!
דילוג לתוכן